Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Gellért-hegy
megalkotandó forgalomtechnikai koncepciójáról tartott Újbuda Fórumot
Szabó András önkormányzati és Rétvári Bence országgyűlési képviselő. A
téma kiemelt jelentőségét mutatja, hogy Szabó Andráshoz több mint ötven
ember juttatta el véleményét, míg a fórumra közel százan jöttek el.
A résztvevők leginkább a hatalmas átmenő forgalommal járó környezeti
terhelést, valamint a száguldozást kifogásolták. A felszólalók szerint
a problémát a közlekedési rend megváltoztatásával, fekvőrendőrök és
dézsás növények kihelyezésével lehetne megoldani, de természetesen a
terveket forgalomtechnikusnak kell elkészítenie. A Gellért-hegy hang-
és levegőszennyezettségénél is fontosabbnak találták a lakók a baleseti
veszélyforrások megszüntetését, amelyek részben a sebességhatárok
túllépéséből, részben a beláthatatlan kanyarokból, valamint a tilosban
parkolásból fakadnak. Ez utóbbinak jellegzetes példája a Himfy
utca–Villányi út sarok, amit rendszeresen autósok foglalnak el, bár az
utcasarkok első öt méterét a KRESZ szerint szabadon kellene hagyni. A
felszólalók egyöntetűen a rendőri fellépést hiányolták a
szabálysértőkkel szemben. A nehezen belátható kereszteződésekben tükrök
felszerelését javasolták. A Somlói út Alsóhegy utcai végénél egy
jelentős szakaszon nincs járda, ami elsősorban a babakocsis kismamákat
kényszeríti arra, hogy életveszélyes manővereket tegyenek a kocsik
között. Az Alsóhegy Utcai Óvoda környékén amúgy is kockázatos az
átkelés, mert a 30-as sebességkorlátozást senki nem tartja be.
Visszatérő problémaként merült fel, hogy több, belső parkolóval
rendelkező intézmény látogatója is az utcán áll meg, elvéve ezzel a
helyet az ott lakók elől. Például az Államigazgatási Főiskola környékén
a Mányoki úton, pedig az intézmények mélygarázsa van. – A Gellért-hegy
a szakemberek szerint sem bírja el a jelentős átmenő forgalmat. További
gond, hogy elképesztő sebességgel hajtanak rajtuk keresztül. Valamilyen
megoldást szeretnénk találni ennek enyhítésére, és védelmet kapni egy
olyan speciális területen, melynek egyes részei tájvédelmi körzetnek
számítanak – érvelt Bogya Zoltán, helyi lakos.
A jelenlévők közül többen úgy látták, sok mindenre megoldást jelentene
egy „behajtás csak engedéllyel” tábla kihelyezése. A Szüret utcaiak
megjegyezték, náluk olyan rossz az út, hogy az ott közlekedőket már nem
szükséges ennél nagyobb mértékben lassítani. Esetükben éppen a nehézkes
haladás és a járművekben keletkező kár okoz problémát. Felmerült, hogy
a többek által szorgalmazott egyirányúsítás a gépjárművek zavartalanabb
haladását biztosítja, ami hosszútávon értelemszerűen megnöveli a
forgalmat. Ennek hiányában azonban egy önszabályozó mechanizmus
működik, ami elejét veszi a túl nagy terhelésnek. Ám erre akad azért
ellenpélda is. A Ménesi út egyirányúsításának hatásaként „megállt az
ősfák sorvadása, és régen nem látott madárfajok jelentek meg újra”, a
Mányoki úton pedig – ahol korábban át sem lehetett kelni az úton – is
csökkent valamelyest a forgalom. Szabó András elmondta, a fórumon
elhangzottak figyelembevételével megalkotandó végleges
forgalomtechnikai tervet a médián keresztül is be fogják mutatni az
érintetteknek.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Városrész takarítások a Szeretem Budapestet Mozgalom keretében
Kiteregetett ruhák a Gellért-hegy oldalán