Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az állomásépítési munkálatok miatt május 15-én hétfőn lezárják a Műegyetem rakpartot.
A lezárás ideje alatt nem lehet majd keresztülhajtani a felső rakparton a Műszaki Egyetem előtt, és lezárásra kerül az egyetem előtt található parkoló egy része is. A gyalogos forgalom az építkezés ideje alatt is folyamatosan biztosítva lesz a Műegyetem rakparton.
A beruházás közműkiváltási munkálatokkal kezdődik és ezt követően indul az állomás szerkezetépítése. Azért, hogy a felszíni forgalmat csak a lehető legrövidebb ideig kelljen korlátozni az állomást ún. résfalas technológiával építik. Ennek lényege, hogy először megépítik az állomás vasbeton szerkezetét, majd a kész födémre visszaterelik a forgalmat. Így a munkálatok további része, az állomás belső beépítése, csak minimális felszíni korlátozásokkal jár majd. A Gellért téri munkálatok a jelenlegi tervek szerint 2009. októberében fejeződnek be, de várhatóan ez év novemberétől irányonként egy-egy sávban már megindulhat a forgalom a Műegyetem rakparton. A kivitelező vállalatok mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy az építkezés a Műszaki Egyetem működését és környék lakosságának életét csak a lehető legkisebb mértékben zavarja.
A BAMCO konzorcium építi az állomást
A Gellért téri állomás kivitelezési munkálatait a közbeszerzési eljárás nyertese, a BAMCO konzorcium végzi. A BAMCO konzorcium építi a 4-es metró alagútjait is. Az alagútépítés során egy alkalommal szükség lesz a "fúrófejek" (marótárcsák) lecserélésére is. Ennek oka, hogy a budai és a pesti oldal talaj- és kőzetszerkezete eltérő, ezért a két oldalon más és más rendszerű földfejtésre van szükség. Az átalakítást a Gellért térnél hajtják majd végre. Ezért, hogy ebben a munkában ne legyen semmilyen fennakadás, a Gellért téri állomás szerkezetét is a BAMCO építi majd meg. Az alagútépítés első ütemében (Etele tért és Gellért tér közötti szakasz) a kitermelt földet az Etele téren kialakított ideiglenes depóniában helyezik el. A második ütemben (Gellért tér és Baross tér közötti szakasz) kitermelt földet a Gellért téren hozzák a felszínre, ahol hajóra rakják, és a Dunán szállítják el biztonságos lerakókba.
Biztonságban vannak a hőforrások
A Gellért téri állomás megépítésekor a szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak a hőforrások védelmére. Ezért a Gellért téren egy közel 250 méter mély kutat fúrnak és a beruházás során folyamatosan ellenőrzik a hévizek állapotát. A munkálatok során alkalmazott technológiák minimálisra csökkentik bármilyen környezeti károsodás valószínűségét.
Teljesen akadálymentes megállók
A négyes metró minden állomása, így a Gellért térit is, 100 %-ig akadálymentesen épül meg. A mozgólépcsők mellett liftek is segítik a kerekes székkel, babakocsival, nagy csomaggal utazók közlekedését. A látássérültek közlekedését különleges, "tapintható és hangos" tájékoztató rendszerek segítik majd.
A beruházás számokban
A Gellért téri állomás peronszintje a felszíntől 29,5. méter mélyre kerül. Az állomáson 4+4. mozgólépcső és 2 lift fogadja az erre közlekedőket. A munka során a kivitelező vállalatok
60.000 köbméter földet termelnek ki, ennyi föld több mint 11 méter magasan borítana be egy teljes foci pályát;
7.300 köbméter betont építenek be, amely elegendő lenne majd 4 db 50 méteres úszómedence megtöltéséhez.
Budapest, 2006. május 10.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
10 éve kész a Gellért téri metró terve
Gellért tér alatti gyógyvizek
A Szt. Gellért tér közlekedése régen
Élményfürdő a Gellérthegyen?