Gellérthegyiek a neten: Gellért téri metró állomás építése

Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 143 db
  • Videók - 12 db
  • Blogbejegyzések - 60 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 15 db

Üdvözlettel,

GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 143 db
  • Videók - 12 db
  • Blogbejegyzések - 60 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 15 db

Üdvözlettel,

GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 143 db
  • Videók - 12 db
  • Blogbejegyzések - 60 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 15 db

Üdvözlettel,

GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a GELLÉRTHEGYIEK a neten klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 143 db
  • Videók - 12 db
  • Blogbejegyzések - 60 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 15 db

Üdvözlettel,

GELLÉRTHEGYIEK a neten klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

2006 májusban elindult a 4-es metró Gellért téri állomásának építése


Az állomásépítési munkálatok miatt május 15-én hétfőn lezárják a Műegyetem rakpartot.

A lezárás ideje alatt nem lehet majd keresztülhajtani a felső rakparton a Műszaki Egyetem előtt, és lezárásra kerül az egyetem előtt található parkoló egy része is. A gyalogos forgalom az építkezés ideje alatt is folyamatosan biztosítva lesz a Műegyetem rakparton.

A beruházás közműkiváltási munkálatokkal kezdődik és ezt követően indul az állomás szerkezetépítése. Azért, hogy a felszíni forgalmat csak a lehető legrövidebb ideig kelljen korlátozni az állomást ún. résfalas technológiával építik. Ennek lényege, hogy először megépítik az állomás vasbeton szerkezetét, majd a kész födémre visszaterelik a forgalmat. Így a munkálatok további része, az állomás belső beépítése, csak minimális felszíni korlátozásokkal jár majd. A Gellért téri munkálatok a jelenlegi tervek szerint 2009. októberében fejeződnek be, de várhatóan ez év novemberétől irányonként egy-egy sávban már megindulhat a forgalom a Műegyetem rakparton. A kivitelező vállalatok mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy az építkezés a Műszaki Egyetem működését és környék lakosságának életét csak a lehető legkisebb mértékben zavarja.

A BAMCO konzorcium építi az állomást

A Gellért téri állomás kivitelezési munkálatait a közbeszerzési eljárás nyertese, a BAMCO konzorcium végzi. A BAMCO konzorcium építi a 4-es metró alagútjait is. Az alagútépítés során egy alkalommal szükség lesz a "fúrófejek" (marótárcsák) lecserélésére is. Ennek oka, hogy a budai és a pesti oldal talaj- és kőzetszerkezete eltérő, ezért a két oldalon más és más rendszerű földfejtésre van szükség. Az átalakítást a Gellért térnél hajtják majd végre. Ezért, hogy ebben a munkában ne legyen semmilyen fennakadás, a Gellért téri állomás szerkezetét is a BAMCO építi majd meg. Az alagútépítés első ütemében (Etele tért és Gellért tér közötti szakasz) a kitermelt földet az Etele téren kialakított ideiglenes depóniában helyezik el. A második ütemben (Gellért tér és Baross tér közötti szakasz) kitermelt földet a Gellért téren hozzák a felszínre, ahol hajóra rakják, és a Dunán szállítják el biztonságos lerakókba.

Biztonságban vannak a hőforrások

A Gellért téri állomás megépítésekor a szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak a hőforrások védelmére. Ezért a Gellért téren egy közel 250 méter mély kutat fúrnak és a beruházás során folyamatosan ellenőrzik a hévizek állapotát. A munkálatok során alkalmazott technológiák minimálisra csökkentik bármilyen környezeti károsodás valószínűségét.

Teljesen akadálymentes megállók

A négyes metró minden állomása, így a Gellért térit is, 100 %-ig akadálymentesen épül meg. A mozgólépcsők mellett liftek is segítik a kerekes székkel, babakocsival, nagy csomaggal utazók közlekedését. A látássérültek közlekedését különleges, "tapintható és hangos" tájékoztató rendszerek segítik majd.

A beruházás számokban

A Gellért téri állomás peronszintje a felszíntől 29,5. méter mélyre kerül. Az állomáson 4+4. mozgólépcső és 2 lift fogadja az erre közlekedőket. A munka során a kivitelező vállalatok

60.000 köbméter földet termelnek ki, ennyi föld több mint 11 méter magasan borítana be egy teljes foci pályát;
7.300 köbméter betont építenek be, amely elegendő lenne majd 4 db 50 méteres úszómedence megtöltéséhez.

Budapest, 2006. május 10.

Képgaléria:

Címkék: Gellért metró tér állomás élírés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu